Strona Główna  Grudzień 12 2017 00:03:28

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Statystyki

Profesjonalne bezpłatne statystyki www

Warszawa

WARSZAWA

Uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego uczestniczyli w dniach 24-25-26 maja w trzydniowej wycieczce do Warszawy.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy spod szkoły wcześnie rano - o godz. 340. Podróż była dość długa, ale na szczęście bez przeszkód dotarliśmy do celu. A było nim Centrum Nauki Kopernik, w którym spędziliśmy aż trzy godziny. Następnie rozpoczęliśmy zwiedzanie od Biblioteki Uniwersytetu Warszawskigo, gdzie podziwialiśmy niezwykłą budowlę i ogrody na jej dachu. Później udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie zobaczyliśmy: Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta - pomnika króla Zygmunta III Wazy, Katedrę św. Jana – miejsca koronacji polskich królów, Zamek Królewski, Archikatedrę na pl. Kanonie, Gnojną Górę, rynek i uliczki staromiejskie, Barbakan i mury obronne, Pomnik Małego Powstańca. Przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem oglądając ławeczki Chopinowskie, Pałac Prezydencki, Pomniki Mickiewicza i Prusa, Grób Nieznanego Żołnierza. Obserwowaliśmy zmianę warty. Po wyczerpującym dniu udaliśmy się do trzygwiazdkowego hotelu Gromada w samym centrum stolicy! Szczęśliwie zakwaterowaliśmy się i każdy mógł odpocząć przed kolejnym dniem intensywnego zwiedzania. Następnego dnia, po smacznym i zdrowym śniadaniu, wyjechaliśmy na cmentarz w Powązkach. Zwiedzaliśmy jedną z najważniejszych nekropolii w Polsce. Pochowani zostali tutaj zasłużeni dla Polski: Bolesław Prus, Władysław Reymont, Bolesław Leśmian, Maria Dąbrowska, Paweł Jasienica, Jan Kiepura, Zbigniew Herbert, Agnieszka Osiecka, Krzysztof Kieślowski, Hanka Bielicka, Gustaw Holoubek i wielu innych. Następnie udaliśmy się do Nowego Miasta. Podziwialiśmy kamienicę, w której na świat przyszła Maria Skłodowska, Kościół św. Jacka, rynek Nowego Miasta, pl. Krasińskich: Katedrę Polową Wojska Polskiego, Pomnik Powstania Warszawskiego, Pałac Krasińskich, budynek Teatru Wielkiego – siedziby Opery Narodowej i Teatru Narodowego. Przejechaliśmy pod Stadion Narodowy i zwiedzaliśmy "Trasę Piłkarza". Udaliśmy się następnie do Muzeum Powstania Warszawskiego. Wyczerpujący dzień jeszcze się nie skończył, gdyż na koniec udaliśmy się na wieczorny spacer ulicami Warszawy oraz na zakupy do Złotych Tarasów! Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy późno do hotelu. Ostatni dzień zapowiadał się już nieco mniej intensywnie. Po śniadaniu udaliśmy się na przejażdżkę metrem warszawskim. Później wyruszyliśmy do Parku Łazienkowskigo, który jest jednym z najpiękniejszych kompleksów parkowych w Europie (Pałac na Wodzie – letnia siedziba króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, amfiteatr, pomnik Jana III Sobieskiego, pomnika Fryderyka Chopina), Belwederu – dawnej siedziby Prezydenta Rzeczpospolitej. Na koniec przejechaliśmy do Pałacu w Wilanowie, który zwiedziliśmy. To był ostatni punkt naszego programu. Stamtąd wyruszyliśmy w drogę powrotną. Niestety korki nieco wydłużyły czas naszego powrotu! Wielu z nas nie chciało się się wracać do szarej rzeczywistości, ale niestety czas naszej podróży dobiegł końca. Już pojawiły się plany kolejnej trzydniowej wycieczki w przyszłym roku szkolnym!

Kierownikiem wycieczki była Pani Kinga Klepacka, zaś opiekunkami Panie Gabriela Ciasnocha i Anna Czabańska. Wszystkim serdecznie dziękujemy!